kehidupanku ~: contact lens

Sunday, December 30, 2012

contact lens

salam ~

ehem2.. korang rase ape yg aku nk ckp pasal 'contact lens' ni? hii disebabkan aku da beberapa hari terpacak kat hospital ni.. so waktu aku tgah mrayau2, aku pn terjumpa la artikel.. yeke artikel? ntah la.. lbih kurang la.. artikel ni die ckp pasal penyakit2 yang berkaitan dengan 'contact lens'.. haisy musnah la harapan dan angan2 aku nk pkai contact lens ni.. tape2.. kalau korang pandai jge n rajin.. tade mslah punye.. insyaAllah.. ok, yg kat bawah ni ialah pnyakit2 yg berkaitan dengan 'contact lens'..

dari apa yang aku bace, aku dapat kelaskan penyakit ni kepada 2bahagian.. iaitu :


  • berpunca dari segi penjagaan
penjagaan yang salah

penjagaan yang salah

tidak mematuhi cara penjagaan

  • berpunca dari larutan 'contact lens'
penggunaan air paip atau larutan buatan sendiri

tidak balas buruk daripada penggunaan larutan

larutan yang mengandungi toksik

tindak balas imun terhadap penggunaan 'contact lens'

tindak balas buruk terhadap 'contact lens' atau larutan yang digunakan

sekian saja post aku untuk kali ni.. so bagi sape2 yang pakai 'contact lens' tu.. jangan ambil mudah ye..love your eyes! :)


No comments:

Post a Comment